onsdag

Jag överväldigades av vårkänslor imorse
(trots att det är februari).
Ni vet, när man vaknar av solstrålar som
försiktigt letar sig in genom persiennerna.
När man stiger upp och känner sig allmänt lycklig.

Visserligen höll jag på att blåsa bort i samma ögonblick
som jag klev ut genom portdörren.
Fast jag var glad ändå.

Södertälje-vistelsen gick tämligen bra. Simon var en trevlig pojk.
Tidigare hade vi dessutom planerat att sätta oss
vid hamnen i mysiga Södertälje, men det struntade vi i eftersom
det hann bli mörkt och kallt ute.

Väl hemma såg jag att min syster var
mitt uppe i sitt Allahjärtansdag-pyssel.
Jag fick ett fint armband.

Om jag själv får säga det tycker jag att dagen känns överskattad.
Ett perfekt skäl för butikerna att tjäna pengar på
oss godtrogna konsumenter som tycks bli hypnotiserade
av gelehjärtan och små nallebjörnar.
Å andra sidan kan det ju faktiskt värma lite extra
att få en ros mitt i kalla februari.

Kommentarer
Postat av: amna

alltså, det VAR vår igår. det är det idag med. men det är så underbart kalls att man nästan inte får glädjas över det. man kan inte promenera, man kan inte öppna fönstret för att höra fåglarna kvittra. lyckan liksom .. försvinner. men hej, det är sol, det finns fåglar som sjunger. jag är glad ändå :D

2008-02-14 @ 11:09:31
URL: http://handwriting.blogg.se
Postat av: kaajssa

Såklart du blåser bort! du är ju bara skelett ;P
aa men allahjärtansdag är en fim dag :) Man måste ju inte köpa alla dessa mjukisnalla och godis för det fick ni ju av mig ^^

2008-02-14 @ 15:33:40
Postat av: Nadja

give some love 2 the people säger jag bara ^^

2008-02-14 @ 18:07:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0