lost track of what I had to get done

Glömde att berätta en redigt läskig sak som hände igår kväll,
när jag satt vid datorn och pluggade.
Mor min hade åkt iväg och handlat,
jag var alltså helt ensam hemma.
Plötsligt slocknade allting, datorn stängdes av
och det blev kolsvart i hela lägenheten.
Från köket hörde jag en duns och samtidigt en gäll flickröst skrika
(förmodligen en granne).
Obehagligaste strömavbrottet ever.
____________________________________________________

N och jag missade svenskan imorse,
vi bestämde oss för att ta en varsin thé istället.
Så fort vi kommit upp i hemvisten träffade vi på Eva-Lena som
talade om att vi måste dyka upp på lektionerna oftare.
Fem sekunder senare träffade vi på svenskalärarinnan.
Hon gav oss en ilsken blick och sa:
- Nu får ni fan skärpa er!

Satan i gatan.

Då vi satt i caféet träffade vi förövrigt på Ann-Sofi,
en fantastisk kvinna vi hade i svenska under grundskoletiden.
Vi pratade gamla minnen och det slog mig
att jag faktiskt måste anstränga mig mer.
Jag måste ha tappat ambitionen efter att ha gått ut nian.
Nej, nu blir det minsann andra bullar.

Tjingeling

Kommentarer
Postat av: kaajssa

haha satan i gatan ;D
alltså det var så synd att jag missade henne :'(

2008-02-22 @ 07:42:51
URL: http://ajsela.blogg.se
Postat av: Nadja

ja nu ska det fan bli ändring. vi har bildbevis XP

2008-02-23 @ 13:16:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0