we will cure this dirty old disease

Min läkare ringde nyss och talade om att jag har anemi,
dvs lågt blodvärde. Det kom som en chock,
trots att jag länge har misstänkt att något var fel.
Jag har ju haft konkreta symtom som trötthet,
yrsel och, framförallt, blekhet.
Läkaren talade om att man som kvinna,
i genomsnitt, bör ha minst 120 i Hb (blodvärde).
Jag har runt 70.

Han förklarade att mina järndepåer förmodligen är tomma,
av den anledningen att jag har varit vegetarian i fyra år.
Han sa även att jag omedelbart måste börja äta kött igen,
vilket är absurt. Jag äcklas av bara tanken.
Nej, det måste finnas något annat sätt.
Jag kan alltid börja äta järntillskott, eller något åt det hållet.

Imorgon måste jag iallafall åka dit för ytterligare prover.
Får välan se hur det går.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0